De gemeente Herne heeft de materialen voor de buurtfeesten uitgebreid. Er werd een nieuw springkasteeltje aangekocht voor een bedrag van 1.375,00 euro ter vervanging van het kapotte, bekende konijntje. Eveneens werd een aanhangwagen aangeschaft ter waarde van ongeveer 3.500,00 euro om de materialen van de buurtfeesten in te vervoeren.

Onze gemeente telt dit jaar twaalf straten, waar inwoners en buren een straatfeest of buurtfeest houden. Reeds verschillende jaren ondersteunt het gemeentebestuur deze initiatieven door materiaal ter beschikking te stellen. Zo kan er gebruikgemaakt worden van tenten, tafels en banken, receptietafels, een EHBO-koffer en een klein springkasteel.

Het nieuwe springkasteel meet 3,9 m x 3,0 m x 2, 1m. Het werd aangekocht voor een bedrag van 1.375,00 euro. Om deze materialen ter plaatse te brengen, wordt vanaf deze zomer gebruikgemaakt van een aanhangwagen, de buurtfeestkar. Op deze manier kan de technische dienst van de gemeente sneller en efficiënter werken.

Gemeentelijke steun aan andere evenementen of initiatieven zullen in de kijker geplaatst worden door beachvlaggen te plaatsen.

Het springkasteel en de buurtfeestkar zullen een eerste maal gebruikt worden tijdens de festiviteiten rond ā€˛Vlaanderen Feest" in Herfelingen.

Het gemeentebestuur van Herne stelt deze materialen graag aan u voor op zondag 2 juli 2017 om 17u in het centrum van Herfelingen (Sint-Niklaasstraat).

Voor meer informatie kunt u terecht bij de schepen, Patrick De Vos - patrick.devos@herne.be.