Op zaterdag 1 december 2018 gaat de opleiding fuifcoach (theorie) door in Herne. De opleiding bestaat uit een theoretisch gedeelte, een onderdeel EHBO en een opleiding brandbestrijding. Alle organisatoren van publiek toegankelijke feesten of fuiven zijn volgens het gemeentelijk feest- en fuifreglement verplicht om een opgeleide fuifcoach te hebben.

Sinds enkele jaren organiseren de 6 gemeentebesturen van het Pajottenland (Bever, Galmaarden, Gooik, Herne, Lennik en Pepingen) in samenwerking met de lokale politiezone Pajottenland, jeugdregio Pajottenland en de intergemeentelijke preventiedienst, de lokale opleiding fuifcoach. Deze opleiding wordt gratis aangeboden.

Alle organisatoren van publiek toegankelijke feesten of fuiven zijn volgens het gemeentelijk feest- en fuifreglement verplicht om een opgeleide fuifcoach te hebben. De opleiding fuifcoach bestaat uit drie onderdelen, zijnde een onderdeel theorie, EHBO en brandbestrijding. Na het volgen van deze opleidingen ontvangt men het attest van fuifcoach.

De theoretische opleiding gaat door in het Dominicanessenklooster in Herne op 1 december 2018. Deze opleiding vindt plaats van 9u30 tot 12u30. Deelnemers worden vanaf 9u onthaald.

Verder dient men nog een cursus EHBO te volgen om het attest van fuifcoach te behalen. Deze cursussen vinden plaats in de lokalen van het Rode Kruis in Lennik.

Voor meer informatie kunt u terecht bij de bevoegde schepen patrick.devos@herne.be of bij de jeugdconsulent joke.troncquo@herne.be.