Sonja Van Den Bossche

7 april 1961

• Geboorteplaats:

Ninove

Ik ben 57 jaar jong, gehuwd met Dirk Vandevelde en moeder van Gertie en Kevin.

Behaalde de diploma's van licentiate in de Germaanse filologie aan de Rijksuniversiteit te Gent + Sportmanagement aan het Centrum voor Afstandsonderwijs in Antwerpen. Ben ex-leerkracht Nederlands-Engels aan het Instituut der Heilige Harten en het Sint-Aloysiuscollege te Ninove. Ook geïnteresseerd in andere talen: Frans, Duits en Spaans. Momenteel distributeur van Forever Living Products met mijn eigen webshop: https://welzijnshop.wordpress.com.

Mijn hobby's zijn onder meer bloggen, koken, sporten (badminton, joggen, fietsen, skiën, tennis, kanoën, zwemmen, enz.), reizen en vertoeven in de natuur, vooral dolfijnen en walvissen observeren en fotograferen (www.firmm.org/nl/).

Ik wil me de komende 6 jaar graag inzetten voor

de cultuur, senioren, sport, het toerisme, enz. in onze gemeente. In de rechterkolom vindt u een aantal andere thema's die me eveneens boeien.

Mijn interessepunten hangen uiteraard samen met mijn leeftijd, gezinssituatie, onderwijsachtergronden, beroep, politieke ervaring (als OCMW- en gemeenteraadslid, lid van de Regionale Adviesraad van het Pajottenland), hobby's en brede interessesfeer.

Mijn grootste dromen voor Herne tegen 2030 zijn

o.a. het behoud van het GROENE KWADRANT, zoals Bruegel het ongeveer schilderde:

Herne moet een landelijk dorp blijven en mag ondanks de toenemende globalisering geen buitenwijk van het naburige Brussel worden. Een oase van rust rond onze drukke hoofdstad. Een paradijs, waarin het goed is om te wonen, werken, spelen, sporten, eten, drinken, genieten, enz. samen met allen die ons nauw aan het hart liggen.

Of zoals Louis Neefs en Wim Sonneveld ooit zongen: „Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is." „Geen betonnen dozen" in Herne...

De Weg Vooruit >> betekent voor mij

Op naar een maatschappij, waarin IEDEREEN (jong en oud, minder bedeelden en gegoede burgers, vrouwen, gehandicapten, ...) een TOEKOMST heeft!

KANDIDATE NR. 10 GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN